"Baile" de padure: Beneficiile plimbarilor in natura sunt nenumarate

Cercetarile din Japonia au demonstrat ca timpul petrecut in natura ne intareste sistemul imunitar. Acolo exista obiceiul iesirii pentru o zi in natura pentru asa numita "baie de padure" sau "shinrinyoku" in japoneza.

In doua studii - unul ce a inclus 260 de oameni sanatosi si altul 12 oameni - cercetatorii au concluzionat ca baile in padure - mersul prin paduri si poieni - scade pulsul si tensiunea arteriala. Efectele dureaza timp de o luna. Teste folosind saliva subiectilor au aratat o scadere a nivelului de cortizol, ceea ce inseamna ca erau mai putin stresati.

Subiectii au fost impartiti in doua grupuri: cei care au ramas intr-o zona urbana si cei care au fost trimisi intr-o zona impadurita. Ambele grupuri au avut aceleasi activitati si au consumat aceleasi alimente. Cercetatorii considera ca fitoncidele, substante volatile secretate de unele plante ce apara copacii de insecte si descompunere, cumva au un efect asupra reactiilor chimice din creierul uman.


Alte studii demonstreaza ca statul in natura mareste numarul de celule ce lupta impotriva cancerului, mareste numarul de globule albe si reduce nivelul de glucoza in cazul diabeticilor.

Profesorul Qing Li, presedintele Societatii de Medicina Naturala din Japonia afirma ca "baile de padure" "pot avea efecte in prevenirea generarii si dezvoltarii cancerului".

The Epoch Times a prezentat un studiu realizat in 2010 care evidentia faptul ca peisajele linistite calmeaza creierul prin schimbarea fluxului sanguin, lasand mai multe conexiuni sa se realizeze intre diferitele parti ale creierului.

Oamenii de stiinta japonezi au concluzionat de asemenea ca senzatia produsa de razele soarelui si sunetul apei pot avea un efect de calmare.

Terapie in natura

Contactul cu natura este folosit ca terapie si educatie. Eeva Karjalainen din partea Institutului Finnish Forest Research, ce se ocupa cu gestionarea sociala pe termen lung a padurilor, sustine descoperirile si spune ca vizitele in padure promoveaza sanatatea fizica si mentala prin reducerea stresului.

In Marea Britanie si Europa, depresia este tratata prin munca la tara si gradinarit. Fie ca este vorba de ingrijirea plantelor sau a animalelor, activitatea de ingrijire a ceva viu in aer liber a avut un efect pozitiv asupra pacientilor ce sufereau de depresie clinica.

Marea Britanie are peste 36 de ferme de ingrijire, Norvegia are in jur de 400 si Olanda in jur de 600. Fermele fac parte dintr-o scoala mai mare de ecoterapie: insa simpla plimbare pe afara poate fi un mod de terapie.

Studiile din Regatul Unit au demonstrat ca 71% din oamenii ce fac o "plimbare verde" se simt mai putin deprimati.

Studiile din Statele Unite au demonstrat de asemenea ca spatiile verzi au efecte pozitive asupra hiperactivitatii si ADHD.

Asa ca poate ar trebui sa ne oprim mai des sa mirosim trandafirii sau sa ne pierdem printre niste brazi!